CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, November 13, 2007

semua yang terbaik milikmu



assalamualaikum..
alhamdulillah bersua lagi.. masih lagi diberi kekuatan untuk jari jemari nie mengungkai bicara .. lame juga dibiarkan blog nie sepi..cuba mencari ruang dan masa..sering kali juga ilham datang menjenguk..namun acap kali terkubur deq kerna sang masa yang asyik minta dilangsaikan hajatnya untuk urusan lain yg lebih penting membataskannya menyusun kata,melakar tinta.

aneh kan urusan seseorang mukmin itu?? jika diberi musibah..kemudian dia bersabar..lalu diganjarinya dengan pahala atas kesabarannya menempuhi musibah tersebut dan jika diberinya nikmat kesenangan dan kegembiraan pula kemudian dia mengucapkan syukur..lalu dikurniakan pula pahala atas rasa syukurnya dan ditambah keberkatan dalam hidupnya ..Allah sentiasa menjanjikan yang terbaik untuk hamba-hambanya tapi pernakah kita berusaha membuat yang terbaik untuk-Nya??? tiap musibah itu penyubur iman,tiap nikmat itu penyeri taqwa..tiap kesakitan itu rahmat kerana penghujungnya pasti bertemu manisnya perjuangan bila mardhotillah menaungi...sebabnya?? semua yang terbaik itu adalah MILIKMU..!!


"dan berbekalah,sesungguhnya sebaik-baik bekal adalah taqwa,dan bertaqwalah kepada-ku hai orang-orang yang berakal" -al baqarah:197-

dari Abu zar dan Abu Abdurrahman Mu'adz bin jabal radhiayallahu' anhu,dari Rasululullah s.a.w beliau berkata:

"bertaqwalah kepada Allah dimanapun engkau berada dan susulilah keburukkan dengan kebaikan,tentu kebaikan itu akan menghapuskan(keburukkan itu) dan pergaulilah manusia dengan akhlak yang baik"

(isnadnya hasan,ditakhrij oleh al-tirmizi,hadith no. 2053)

~ kita kejadian yang sempurna tetapi apa yang kita lakukan selalu tidak sempurna~

0 comments: