CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 30, 2009

kembali & " Forum Hawa Rabat "

Assalamualaikum warohmatullahi taala wabarokaatuh..

Kembali untuk rehat yang panjang dari dunia blogger. Ramai yang bertanya sebab apa berhenti menulis?? [ sangat banyak sebab, sukar untuk diungkapkan ]

Kembali semula ber " blog" sebab utamanya nak salurkan info-info tentang Usrah dan perkongsian2 lain yang dirasakan sesuai, InsyaAllah. Disebabkan malas nak buat baru jadinya korang kene terima tapak lama ini yang tidak langsung diberi nafas baru seperti blog2 anda semua, jadinya ini sahajala yang seadanya [ mudah+x yah susah2 nak fikir ]. InsyaAllah segala info akan dimuatkan di sini, apa2 komen @ pandangan sangatla dialu-alukan.

* to Anak2 Usrah : pasnie rajin2 lawat sini tgok info2 usrah k [ insyaAllah k.tie cuba update ]
* terus mantain dgn usrah2 wilayah masing2
* Untuk Usrah Rabat : prepare memolek untuk forum hawa ahad nie. [ bukan ingin mencari team mne yg terbaik tapi pengisiannya yang lebih utama, InsyaAllah ]

Sedikit info tentang " Forum Hawa " Rabat :

Tempat : Villa Himayatul Lu'Luah
Tarikh : 1/02/09- Ahad
Masa : 9.30-12.00 tgh hari
Penglibatan : Muslimat Only! Akhowat dari wilayah lain boleh pakat2 datang, kalo x dpt dtg boleh tonton melalui webcame atau dengar melalui confrence k. [ sila buzz k.tie @ syirut pd hari tersebut utk lihat forum ]


Perjalanan Program :

Forum ini dipecahkan kepada 2 buah kumpulan, perwakilan setiap team 4 orang [ sudah di undi - tanpa spr ] tajuk bagi VK : berdasarkan surah al-ahzab ayat ke 33 berkenaan dgn tabarruj, untuk himayatul lu'luah pula ayat 59 surah yg sama tentang pakaian yg menutup aurat.

* Perjalanan forum lebih kepada " teamwork", terpulangla pada antunna semua nak hasilkan persembahan macam mne..jgn bertukar forum jadi nasyid dan sebagainya dahla..

contohnye:

1) boleh buat tema

2) bentuk persembahan yang kreatif

3) demo, selingan lakonan, atau apa2 sahajalah yg dirasakan sesuai dan tidak melanggar syara'

Kita buat santai2 gitu, xde formal2 sgt..mse diperuntukkan dlm 45 minit lebih sikit pun xpe..bagi yang dinobatkan sebagai ahli panel dan pengerusi..tahniah..slmt membuat research, cari2 bahan..tambah2 info dan maklumat..[ sgt banyak kebaikan untuk anda2 yg ter" undi ] utk yg x ter"undi.. sedia2 juga..! anda mungkin menjadi sasaran pada hari tersebut Jadi kesimpulannya, semua terlibat di dalam Forum ini.

~ p/s : untuk naqibah dari daerah lain, boleh wujudkan forum juga ditempat anda, maklumkan waktu dan pengisian, bagi yang berkesempatan untuk hadir memeriahkan lagi majlis, marhaban!

0 comments: