CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 9, 2007

Assalamualaikum..
rindu..!!tue jea yg mampu terluah..dh lama blog nie sepi tak berupdate.Asyik teringat jea nk post something kat teratak nie tapi acap kali mase tak mengizinkan so just hanya ziarah2 jea tgok2 khabar pengunjung..kene wat preparation tuk final exam nie..mudah2an sentiasa diberkati tiap usaha dan dipermudahkanNya..hari2 teringat nak post..hari nie kene antr gak post..mudah2an sentiasa diberi ilham dan kesabaran dlm perkara kebaikkan..Amin.

Alloh Subhanahu wa Ta'ala berfirman, yang artinya: "Demi waktu. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Kecuali orang yang beriman dan beramal sholeh yang saling menasihati dalam kebenaran dan saling menasihati supaya menetapi kesabaran." (QS: Al-'Ashr 1-3)

mudah2an beroleh manfaat buat ana dan antum sume..

"Tujuh golongan yg akan dinaungi oleh Allah di bawah naungan-Nya di hari tdk ada naungan kecuali naungan-Nya. 1. Pemimpin yg adil, 2. Pemuda yg sentiasa beribadat kepada Allah semasa hidupnya, 3. Orang yg hatinya sentiasa berpaut pada masjid-masjid 4. Dua orang yg saling mengasihi karena Allah, keduanya berkumpul dan berpisah karena Allah, 5. Seorang lelaki yg diundang oleh seorang perempuan yang mempunyai kedudukan dan rupa paras yg cantik utk melakukan kejahatan tetapi dia berkata, 'Aku takut kepada Allah!', 6. Seorang yg memberi sedekah tetapi dia merahsiakannya seolah-olah tangan kanan tidak tahu apa yg diberikan oleh tangan kirinya dan 7. Seseorang yg mengingati Allah di waktu sunyi sehingga mengalirkan air mata dr kedua matanya" (HR. Bukhari & Muslim)

sungguh janji Allah itu pasti..moga kita tergolong dlm golongan hamba2Nya yang akan mendapat naunganNya di akhirat kelak..amin


Rasululloh shallallaahu 'alaihi wa sallam bersabda, yang artinya: "Wahai sekalian manusia, bertaubatlah dan memohon ampunlah kalian kepada Alloh ‘Azza wa Jalla. Karena aku sendiri setiap hari bertaubat sebanyak seratus kali." (HR Muslim dalam Shahihnya).

renungla hadis ini wahai saudaraku yg kucintai..
sedangkan Rasulullah s.a.w bertaubat kepada Allah sbyk 100 kali sehari..sedangkan beliau adlh insan yg maksum..bah kan jua seorang kekasih Allah dan sgt dicintai oleh Allah..telah Allah janjikan syurga baginya..apatah lagi kita..yg belum pasti lagi kita tergolong dlm golongan ahli syurga ataupun neraka..bisakah taubat yg satu itu ada keampunan buat kita jika yg satu itulah ditolakNya.atau mampukah taubat yg acuh tak acuh itu diangkat pengampunanNya.

lihatla kasih sayangNya pada kita hambanya..sehingga tidak ada satu tempat pun yg terkecuali apabila hambanya memohon keampunan kepadaNya..pasti diisinya dgn pengampunan.

Dari Anas bin Malik ra berkata,”Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda bahwa Allah SWT berfirman,”Wahai anak Adam,selama kamu berdoa dan berharap kepada-Ku, maka Aku mengampuni dosa-dosa lampaumu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, meski dosamu sepenuh langit dan bumi namun bila kamu menemui-Ku tanpa syirik kepada-Ku, maka Aku akan mendatangimu dengan ampunan sepenuh itu juga. (HR. At-Tirmizy)

mudah2an hadith2 ini memberi manfaat buat antum dan diri ana sendiri..esok ada satu paper..final exam utk madah lughah wa tawasul..moga dipermudahkanNya..doa2 kan yea..bitaufiq wal najjah bagi sume yg menghadapi peperiksaan.

0 comments: